Administratie
Scheer Administratie & Belasting is de partner voor het midden- en kleinbedrijf.
Bij het doornemen van de cijfers wordt heldere taal gebruikt, desnoods aangevuld met praktische voorbeelden. Het is ons streven de ondernemer een goed gevoel te geven waar zijn onderneming staat.
Door onze jarenlange ervaring hebben wij alle kennis in huis. Ons streven is dan ook dat u een succesvol ondernemerschap voert, en zich geen zorgen hoeft te maken over uw administratie.
Wij kunnen u van dienst zijn op bij volgende administratieve werkzaamheden:
Financiële administratie
Wij kunnen voor u uw financiële administratie inrichten. Daarnaast kunnen wij uw kas verwerken en uw bank afschriften boeken. Ook inkoop-, verkoop-, en memoriaal-boekingen en het bijhouden van de activa staat zijn werkzaamheden welke wij voor u doen. En denk ook aan salaris journaal inboeken, aansluiting tussenrekeningen, registratie prive uitgaven enz. Kortom, voor alle voorkomende administratieve werkzaamheden kunt u bij ons terecht.
Salaris administratie
Werkgever aanmaken in het salaris pakket afgestemd op de eisen van de ondernemer, loonmutatie invoeren, aanmaken nieuwe werknemers, loonstroken mailen, journaalpost genereren e.d. overzicht naar bedrijfsvereniging, pensioen e.d.
Managementinformatie
Kengetallen produceren, verkorte verlies en winstrekening, kosten overzicht, periode vergelijking.
Belasting aangifte
Omzetbelasting, loonbelasting, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting.
Opstellen jaarrekening
Opmaken jaarrekening op basis van de door u verstrekte gegevens met daarin opgenomen de activa staat, produceren kengetallen vermogenpositie btw overzicht e.d.
Financiële advisering
Personeelskosten en/of uitbreiding wel of niet meer personeel, investeringen auto’s of bedrijfspand huren/kopen of andere grote zaken met terugverdien tijd , leningen e.d.
Interim management
Tijdelijke financiële ondersteuning waarbij achterstanden kunnen worden weggewerkt, opzetten van een nieuwe administratie, invoeren nieuw rekeningschema, vervangen bij ziekte, vast voor 1 dag in de week bij kleine ondernemers.
Ondersteuning startende ondernemer
Opmaken startersplan, melden bij belastingdienst, var verklaring aanvragen, ondersteuning bij financiering, advisering hoe de administratie bij te houden en aan te leveren.
Strategie-bepaling
Op basis van uw ideeën een helder financieel plan opstellen en vergelijken met de realisatie waarbij wordt bepaald waar de onderneming over 5 jaar moet staan met een aantal kengetallen welke over deze looptijd dienen te worden gerealiseerd.